Вівторок, 16.01.2018, 20:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Усть-Путильська ЗОШ І-ІІ ступенів

Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлов

Головна » Файли » Розробки уроків

Адаптація учнів 5-го класу
[ Викачати з сервера (22.1Kb) ] 21.11.2013, 15:18
   Про перехід до основної школи говориться не так вже й багато, порівняно з проблемою вступу до школи, в перший клас. У дитячому садочку та у випадку домашнього виховання дітей спеціально готують до школи, тобто вони охоплені підготовкою до навчання в школі, і робиться це задля уникнення шкільної дезадаптації. Але чи не стільки ж важливим є період переходу до основної школи? Проблеми спричинені статевим дозріванням, зміною провідної психічної діяльності, новими соціальними прагненнями торкаються всіх сфер життя підлітка - фізичної, психічної, соціальної, тощо.
  В чому виявляються підстави для порушення адаптації дитини до шкільного середовища саме в цей період? По-перше, у початковій школі протягом кількох років робота проходить в досить стабільному колективі з однією вчителькою, по-друге, кожний школяр має свій статус в цьому колективі, з яким пов'язує самооцінку. Можна нарахувати досить багато причин, і всі вони свідчать про те, що зміни торкнуться як внутрішнього стану учня, так і зовнішнього укладу шкільного життя. Тому випускник початкової школи може почуватися дискомфортно.
Статистика свідчить, що третина учнів будь-якої школи мають труднощі в пристосуванні до шкільного середовища, з яких лише третина мають дійсно порушення або відставання в розвитку мислення та відхилення в стані здоров'я, а інші дві третини мають проблеми такого роду: у спілкуванні з однолітками та дорослими (50 %), емоційні тривоги та вболівання з приводу проблем у школі (25 %), невідповідність поведінки дитини до соціальних норм
 (25 %).
  З цього можна зробити висновок, що проблеми спілкування та поведінки є основними чинниками шкільної дезадаптації. В п'ятому класі кризою перехідного віку, що лише розпочинається, і нерозв'язаними питаннями навчання в початковій школі породжуються проблемами пристосування дитини до основної школи. Задля запобігання позначених проблем, роботу з адаптації до нової навчальної ситуації слід починати ще в початковій школі.
Результати дослідження якості математичної підготовки учнів 5-х класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням рівня сформованості базових знань, умінь та навичок з математики, отриманих ними під час навчання в початковій школі дають підстави для таких висновків.
1. Засвоєння учнями програмового матеріалу з математики відповідає достатньому та високому  рівням навчальних досягнень.
2. Учні найкраще засвоїли теми «Натуральні числа»,  «Додавання і віднімання натуральних чисел. Властивості додавання» та «Рівняння»
Разом із тим є деякі прогалини в математичній підготовці п'ятикласників, що може  вплинути на рівень засвоєння ними курсу математики в шостому класі. Зокрема, виявлено:
низький рівень (у 10 % школярів) сформованості обчислювальних навичок із натуральними  числами;
відсутність у 30%  п'ятикласників уміння розв'язувати рівняння з додатковими умовами; 
недостатня сформованість (у 40 % учнів) навичок застосування формули периметра прямокутника - знаходження невідомого компонента формули за відношенням відомих елементів;
відсутність у деяких учнів знань про одиниці виміру довжини, об'єму та часу;
3. Результати виконання завдань із тем: «Запис натуральних чисел», «Віднімання чисел, виражених в одиницях часу» учнями четвертих класів значно вищі за результати виконання завдань із цих тем із урахуванням їх наступності в учнів п'ятих класів. Зокрема, на 30% менше п'ятикласників виконали завдання на знаходження периметра прямокутника, на 40 % - на віднімання іменованих натуральних чисел і на 10 % - на запис натуральних чисел. Це свідчить про несистематичність повторення тем, що вивчалися у початковій школі.
4. Аналіз причин, що впливають на рівень математичної підготовки п'ятикласників з урахуванням рівня сформованості базових знань, умінь і навичок з математики, отриманих ними під час навчання в початковій школі, свідчить про такі закономірності:
5.Нова програма для  учнів 5-х класів, розроблена спільно з учителями початкових класів, класними керівниками 5-х класів, учителями-предметниками та психологами,вимагає від учнів більш систематичного навчання. Вона відрізняється від попередньої програми більшою науковістю,що зменшує показники початкового рівня навчальних досягнень;
співпраця вчителів математики з учителями початкових класів і батьками школярів на етапі переходу учнів від початкової до основної школи сприяє зменшенню тривалості адаптаційного періоду п'ятикласників (переходу учнів від початкової до основної школи).
7. Підручник «Математика 5клас» містить дуже велику кількість завдань,які фактично неможливо розв’язати на уроці. Тому багато завдань відводиться на самостійне опрацювання.            6. Поетапні моніторингові дослідження, як нова система дослідження якості математичної освіти у навчанні, дають змогу одержати об'єктивну інформацію щодо динаміки змін у математичній підготовці учнів. Це в свою чергу сприятиме покращенню організації навчання математики та підвищенню його результативності.

                    Вчитель математики_________ Г.Ю.Скрипчук

Категорія: Розробки уроків | Додав: school
Переглядів: 1092 | Завантажень: 192 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук